Kliendi kogemus: kas osta kasutatud või uus paat?
Foto: Sten, värske paadiomanik alates 2021 kevadest
Huvi uute paatide vastu on kogu maailmas kasvutrendis ja nii ka Eestis. Oma paadi ostmine on muutunud paljudele rahaliselt jõukohaseks ja paat ei ole enam pelgalt luksusese. Lisaks on meie läheduses Soome ja Rootsi näol ahvatlevalt suur paatide järelturg.
Nii võibki olla paljudel paadiostu kaaluvatel meresõpradel esimeseks küsimuseks peas keerlemas – kas osta kasutatud paat või uus paat? Toome alljärgnevalt teieni ühe paadiostu kogemusloo kliendilt, kes on selle pika protsessi läbi teinud ja palusime tal teiste paadihuviliste abistamiseks oma teekonda ostuni kirjeldada.
Minu paadiostu lugu
Sten: Idee paadiostust keerles peas juba mitu aastat. Olen sõpradega palju merel käinud ja lihtsalt meeldis see idee omada paati. Tundus mõnus hobi ja hea võimalus Eesti suvest maksimumi võtta ning ootamatult sülle langenud vaba aeg andis tõuke kaua peas küpsenud idee realiseerimiseks.
Kasutatud paat versus uus paat
Minu peas oli paika pandud konkreetne eelarve, millest kindlasti ei tahtnud üle minna. Teine minu jaoks väga oluline kriteerium oli paadi välimus – et paat näeks äge välja, oleks mugav, koos sotsiaalse alaga, kus sõpradega mõnusalt aega veeta. Kolmas argument oli paadi saadavus Eestis, et teaks paadi tausta ja hoolduse ajalugu.
Nende teadmistega alustasin kasutatud paatide otsimisega ja isegi ei mõelnud uue paadi ostmise peale. Tõhusa eeltöö ja konsultatsioonide käigus jõudsin sujuvalt ikkagi uute paatide juurde, mille hinnad olid kõik üle minu eelarve.
Miks ma langetasin otsuse uue paadi kasuks?
Väga oluliseks põhjenduseks osutus minu jaoks see, et uue paadi puhul on igakuine finantskulu paremini etteplaneeritav – see on kütusekulu, liising, kindlustus ja kaikoht. Ma ei pea muretsema lisakulutuste pärast nagu näiteks ootamatud remonditööd. Lisaks selgus, et navigatsioonihooajal võivad parandus- ja remonditööde järjekorrad olla üsna pikad, kuid suvest tahaks ikka ju maksimumi võtta ja võimalikult palju merel sõita.
Nii kallutasidki minu otsust uue paadi suunas järgmised argumendid:
- Etteaimatav igakuine kulu – saan oma finantse paremini planeerida/hallata
- Investeering – hea ja hästi hooldatud paat hoiab oma väärtust
- Kindlustunne – paadi garantii 2 aastat
- Esindusliku paadiga on võimalus pakkuda ka toredaid lõbusõiduteenuseid ja panna nii paat raha teenima
- Uue paadi puhul saab lisavarustuse enda vajaduste ja soovide järgi komplekteerida
- Uue mootori võlud – töötunnid on nullis, garantii 5 aastat
- Ei pea suve plaane muutma ootamatute parandus- ja remonditööde tõttu
Ostu sooritasin lõpuks JMK Marine Yamaha Paadikeskusest, sest neil on kõige suurem valik laopaate Eestis kohapeal olemas ja oma silm on kuningas. Lisaks on kõik nende paadid mõeldud spetsiaalselt skandinaavia vetel sõitmiseks. Mulle väga meeldis, et JMK Marines toodi välja lisaks paadiomamise positiivsele külgedele ka probleemsemad kohad, millega peab värske paadiomanik kindlasti arvestama.
Tänaseks olen sõitnud tsirka 25 meretundi, olen oma otsusega ja paadi valikuga väga rahul.
Veedan kogu oma vaba aja merel, vajadusel teen tööd, tellin söögi kulleriga paati, võtan päikest ja naudin elu. Ainuke asi, millest olen puudust tundnud on wc paadis – nii et minu järgmine paadi standard on juba paigas!
Töö ja hobi koos
Tänaseks on Sten leidnud kaatrile ka toreda tööalase rakenduse, pakkudes lõbusõite väiksematele seltskondadele (max 5 inimest) Tallina lahel, Aegnale ja Naissaarele. Rohkem infot leiab bestboat.ee
Loe ka seda
Paadiost kui investeering kvaliteetaega
- Millise raha eest saan korraliku paadi ja millised on täiendavad kulud?
- Kui soovin likviidsust, kui ruttu saan paadi taas rahaks vahetada?
- Arvestades, et paat on füüsiline vara, mille kasutamisega on seotud ka täiendavad kulud, kas saan sellist rahapaigutust investeeringuna käsitleda?